lassebloggen.blogg.se

Mitt liv med min Cancer

Publicerad 2013-12-08 01:14:01 i Allmänt,

Hur börjar man berätta om sin cancer; hade jag fått välja ämne så hade jag inte valt detta
Men nu är det som det är  och jag har valt att berätta om hur det är att ha cancer, hoppas att
du som läser detta inte ska bli alltför uttråkad..
 
Vill först som sist säga att det här blir ingen snyfthistoria. Jag är väl inte den som bryter ihop i första
taget - är nog den kaxiga typen mera till min natur och ska försöka leva upp till det till sista ande-
taget
 
Nu till min Cancer-story..
 
I december 2011 hade jag bestämt mig för att fixa till en måltid med en köttbit och en flaska vin,
klockan 23.00 blev jag tvungen att gå på toaletten; upptäckte att det forsade en massa blod ur
mig, men tänkte att det var väl vinet
 
Kl. 02.00 var det dags igen att gå på toaletten  igen, började forsa igen ur mig, såg ut som blod
och nu förstod jag att det var  blod. Men tänkte att det upphör väl snart för jag hade halva
flaskan med  vinet kvar, inget får förgås ansåg jag..
 
Kl. 05.00 var det dags igen för ett nytt toabesök och nu förstod jag äntligen att det var allvar
När jag kom ut från toaletten fick jag hålla mig i dörrpposten - allt  snurrade..
 
Jag ringde 112 och begärde en ambulans och den kom
 
Kom till sjukhuset och sköterskan frågade varför jag inte kommit tidigare; jag svarade; ville
inte lämna vinet - inget får förgås. Efter bestämmande  av min blodgrupp fick jag två
flaskor blod - sedan så var jag med i matchen igen - vilken natt och vilken tur jag hade
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann-Britt/Spanaren

Publicerad 2013-12-12 14:06:21

Ska följa upp din fortsättning, vill bara visa att jag har läst/kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela