lassebloggen.blogg.se

Några Citat..

Publicerad 2013-12-08 23:19:25 i Allmänt,

Just nu roar jag mig med att bläddra i en Citatbok. Läser mycket böcker
och skriver en del själv också - Nu ska vi skriva Citat.
 
 
 
                              Om man inte vill vara annat än lycklig skulle det vara
                               lätt gjort. Men man vill vara lyckligare än andra,och
                              det är alltid svårt, eftersom vi tror att andra är
                              lyckligare än vad de är
                              Nyfikenhet är bara fåfänga. Oftast vill man bara få reda
                              på något för att kunna tala om det

                              Det är rätt när man säger att man sällan ser en vacker
                              kvinna som inte också är upprorisk
 
 

                              O ädla skönhet! Du enkla och sanna skönhet! Gudinna vars
                              kult är tecken för visdom och förnuft, du vars tempel är en
                              evig lärdom i samvete och ärlighet, sent kommer jag till din
                              tröskel för dina mysterier
 

                              Samvetet har inga tänder, men gnager ändå
 
 
 
 
                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela