lassebloggen.blogg.se

Var tredje person drabbas av Cancer

Publicerad 2013-12-09 20:04:00 i Allmänt,



 

 Ibland kan man tycka att forskningen om cancer går som en lus på en tjärad sticka - vad kan det bero på?
Ja, det finns många teorier om detta. Om vi tittar på läkemedelsföretagen så går många av dem ganska bra,
inte bara ganska. Det handlar om stora pengar. Om vi tittar på cellgifterna som dom har hållit på med i 50 år
så är det väl ingen som kan garantera att patienterna blir botade och blev dom det skulle läkemedels-
företagen tjäna mindre med pengar. Det bästa för företagen är väl om patienterna aldrig blir riktigt botade,
då kan de fortsätta och tjäna pengar. Det krävs bara att patienterna hålls vid liv. Avlidna och friska personer
betyder o kronor i förtjänst  för Läkemedelsföretagen. Men vi får väl hoppas att dom inte tänker så. Att de är
seriösa och vill hjälpa mänskligheten.
 
 
Sedan har vi alla dessa naturmedel och hälsokostprodukter - är dom bättre? knappast, det är också en
marknad som vill samla Money på sina konton. Förlorarna är vi andra med små kunskaper som blir
itutade.." det här ska du prova, helt oslagbart"
 
När jag blev opererad för min tarmcancer frågade jag kirurgen; "varför får vi cancer, vad beror det på?"
Det är det väl ingen som vet, men jag tror att det kan vara att vi äter mycket sött; svarade han
Jag kan hålla med om det, stämmer med min egen livsföring och jag fick cancer. Min favorit var
rostade mackor med centimeter tjockt med marmelad; en riktig sockerbomb. Numera använder jag
inget socker alls. Det blev bara lite sent påtänkt, skulle gjort det för längesedan.
 
För att hänga kvar ett tag med sockerproblemet så har livsmedelsindustrin en del skuld i det hela, det
går knappast att gå in i en affär och tro att man ska finna matvaror utan socker, det mesta är preparerat
med socker, visserligen har dom kommit så långt att de skriver en deklaration på förpackningen hur
mycket socker det innehåller. Oftast kan de kalla det för sockerarter. Halskarameller t.ex kan det stå
sugar free, men det innebär inte att det saknas söta medel, det kallas för något annat. I vissa
halskarameller kan det finnas ett sötningsmedel som är skadligt om man äter för många halskarameller,
i en undersökning stod det till och med att hundar hade dött av innehållet i större mängd.
   Jag har i alla fall hittat ett bröd som bakas i Halland med bara 1,1 % sockerarter som innehåll,
vissa bagerier säger att brödet inte jäser om de inte blandar i socker, men själva mängden kan väl
diskuteras. Det viktigaste är väl att man inte tillsätter raffinerat socker. Det finns många sätt att söta
maträtterna. Honung är ett mera hälsofrämjande tillsats och äpplen kan vara söta, men det blir mera
naturligt och frukt och bär ska man inte undvika
 
 
Det är förvånande att sjukvårdsmyndigheter och berörda inte samarbetar bättre för att förhindra att
folk får i sig för mycket socker. Det innebär så klart inte att man ska helt avstå från söta efterrätter
och smaskigt kaffebröd. Men om man säger att man delar upp det hela. 80 % av det man äter ska vara
näringsrikt och nyttigt och låt oss då sträcka oss till att smaska i oss det onyttiga till 20%
 
För inte så värst många år sedan fanns det askkoppar utplacerade på sjukhusen för att folk skulle
få röka och förstöra sina lungor. I dag vägrar många sjukhus att operera om inte patienten har hållit upp
med rökning en viss tid. Det tog en hel evighet innan de kom fram till detta beslut, det är därför jag menar att
utvecklingen inom sjukvården går som en lus på en tjärad sticka. Visst dom gör mycket stora upptäckter
inom forskningen. Men det är dom här enkla självklara besluten som sackar efter.
 
På 60 talet skrevs det en bok om en maratonlöpare i USA, han menade att det behövdes inga mediciner
för att sänka blodtrycket. Det räckte med att promenera 15 minuter om dagen. Och visst är det så,
idag propagerar läkarna om att vi ska röra på oss. Det gör oss friskare.
Men då har vi det här dilemmat med läkemedelsföretagen igen; då får inte dom tillverka medicin som
håller blodtrycket nere och värdet på läkemedelsaktierna sjunker. - Leve läkemedelsföretagen!
Det sista menade jag inte.
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann-Britt/Spanaren

Publicerad 2013-12-12 07:34:53

Intressanta saker som du har upp om maten. Jag har själv födoämnesallergi och tål inte med allt som de stoppar in i maten.

Förr i tiden så var maten mycket renare. Det åts socker och rent socker.

Nu ska maten hålla länge och det ska stoppas i det en a och det andra i alla halv eller helfärdiga rätter som köps.

En del påstår till och med och med forskning att det är därför så många får bokstavssjukan typ ADHD osv.

Alla aluminiumburkar med innehåll försvann så gott som från våra butikshyllor. Vem minns inte risotto, varmkorv och så mycket mera som fanns i dessa burkar.

En bloggvän till mig har reagerat på all plast som vi använder till maten. Vi sveper om maten med plast och vi täcker maten med plast osv.

Att göra sin egen mat så långt det går det tror jag bäst på :-)

Även om man odlar sin egna grönsaker så kommer farligheter med luften men det är ändå bättre än att köpa besprutad mat.

Många tankar kring det här. Vet att något som heter Matupproret är inne på vad maten förstör för oss och ger oss dessa sjukdomar som gör så ont att säga; Cancer.

/kram



Postat av: Anonym

Publicerad 2013-12-12 08:30:29

Hej,
Tack för kommentaren; du är den första att kommentera på min blogg.
En bra regel kan vara att man vill se maten innan man äter den. Just nu är jag inne i en behandling med cellgifter, har inte hunnit skriva om detta än. Jag vet att en odlare av grönsaker har en egen odling hemma på
tomten, han säger att den är till för familjen, då förstår man ju hur det hänger ihop. Jag gjorde en egen behandling med grönsaker och naturprodukter, men tumörerna fortsatte att växa. Tordes inte vänta
längre, var tvungen att börja med cellgifterna. Tack för att du läser min blogg/kram

Postat av: Lollo/Lynx63

Publicerad 2013-12-12 11:05:05

Det du skriver är så sant så, men även lite läskigt. Man får hoppas på att dom inte bara ska ha pengar, utan tänker på människan i det hela.

Socker är och förblir en farlig sak vi har i mat godis och annat skräp. Även om man "byter" ut socker, som det så fint heter.

Till så kallat sockerfritt. Ger det sötningsmedlet säkerligen självlysande gener efter några år.

Den enda fördel i det är att man inte behöver tända lamorna på kvällen.

Jag hoppas att du får en fin dag, kram
Lollo.

Svar: Hej Lollo,Har en bekant som har diabetes, när han tog en halskaramell
sugar free, steg hans socker från 6 till 8, det bevisar att det är
inte sockerfritt, det bara kallas för något annat, skriver snart
mera, bara kroppen har återhämtat sig, har förlorat många röda
blodkroppar
Lasse/kram
lars erik larsson

Postat av: Lollo/Lynx63

Publicerad 2013-12-15 17:10:20

Ja precis, så är det.
"Var rädd om dig"
Ha en bra 3 advent, vi hörs. Kram Lollo

Postat av: lasse

Publicerad 2013-12-15 17:43:30

Ha en bra tredje advent du också
kram på dig
Lasse

Postat av: Spanaren

Publicerad 2013-12-16 13:05:34

Tack själv för att jag får läsa.
Kul att du ger svarskommentarer också.
Ser att min fina bloggvän Lollo skriver och läser här inne också ... inte ett dugg förvånad över det för hon är mig en kär bloggvän.
/kram

Postat av: Spanaren

Publicerad 2013-12-16 13:09:27

Tack för ett fint svar och jag ser med spänning fram till nästa blogginlägg om din sjukdom.
Ska läsa det senaste du har skrivit nu *ler*

Alla som läser bör skriva en kommentar för det är det som gör bloggande så levande plus att man lär känna personen bakom orden.

Alla som läser detta ... ge er tillkänna för Lasse så att han får något mera att tänka på än sin sjukdom /kram

Postat av: lasse

Publicerad 2013-12-16 13:30:29

Tack för alla kommentarer.
Är inne på min 12:e dag av cellgiftsbehandlingen och håret sitter
fortfarande kvar, kanske tillhör dom få där håret vägrar att ge sig
ha de gott alla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela