lassebloggen.blogg.se

Rapport från dödens väntrum - Min Cancer

Publicerad 2014-02-16 21:36:19 i Allmänt,


Är ett tag sedan jag skrev här på bloggen. Men nu har jag mer att berätta
Förra behandlingen gjorde jag 3 behandlingar, men tyvärr så
misslyckades de. Jag kompletterade behandlingen med dubbel dos
bikarbonat. Av detta så försvann biverkningarna.
Sedan gjordes en skiktröntgen och fick veta resultaten 1 vecka 
senare. Det blev inte så bra. Cancercellerna hade  ökat i antal. Och
en tumör ökade till 3,5 cm. En annan hade minskat
 
 
Jag berättade för läkaren att jag tagit bikarbonat, men hon visste inget
om detta. Jag har ju fått en annan läkare, eftersom Henry har gått
i pension. Den läkare jag har nu kan inte lika mycket. Hon är klart sämre,
problemet är att läkaren är bara utbildad efter skolboken. Henry han var
annorlunda, han var lite mer flexibel och kunde ta ut svängarna lite mer
 
Detta med bikarbonat är ju välkänt. Det pågår många studier beträffande
bikarbonat. Irreterande att läkaren inte är mer insatt i ämnet. De är bara
insatt i den här förbannade skolmedecinen. Cykostatikan har de
laborerat med ända sedan 40 talet och resultaten är mycket dåliga
 
Nu säger den här läkaren att de ska sätta in en  tuffare behandling.
Började med den i fredags. Läkaren säger att det är inte säkert att den
kommer att hjälpa. Jag har ju ännu inte insjuknat. Min lever fungerar som
den ska. Läkaren tyckte att jag skulle passa på göra det som är roligt
mens jag kan. Jag tänkte..Jaså, hon har redan gett upp hoppet. Jag 
tänkte att då känner hon inte mig. Hon vet inte att jag är en sjutusande
jävel till människa. Det kommer att dröja länge innan jag ger upp. Finns ännu
mycket att göra.
 
Den här nya cancermedecinen heter Taxotore och den är mycket tuffare.
Tidigare fick jag 1 flaska, nu får jag 2 och med 1 veckas mellanrum
Den fungerar så att den knockar hela kroppen, det är som att lägga 500 kg
tyngder över bröstet, naglarna blir spröda och i vissa fall faller sönder och
fötterna känns som klumpar och musklerna bllir svaga och utarmade, men i
mitt fall så har jag inte märkt något ännu. Jag tror inte medecinen kan slå
ut mig. Det verkar som mina gener är väldigt speciella. Jag verkar tåla vad
som helst. Det enda jag märker att andningen blir lite mera tung, men inget
särskilt allvarligt. Dessutom lite sträv i käften. Men det jag går och väntar på
det är att tumörena ska minska. Under den här behandlingen tar jag inget
bikarbonat. Jag har en teori att bikarbonaten kanske hindrar medecinen att
fungera som den ska. Så den här gången kör jag utan bikarbonat
 
Även om nu min situation verkar mycket allvarlig blir jag inte skrämd av detta,
jag är mest förbannad för att inget fungerar. Jag är inte rädd för döden. Det
är bara en genomfartsresa. Och jag har gjort många resor förr  på dödens
väg. Det här jag genomgår nu är inget som skrämmer mig. Tvärtom det
triggar mig som fan. Min positiva känsla är top 100%.
 
Mitt liv har varit mycket spännande och nu är det särskilt upphöjande. Det som
händer nu tar jag med en klackspark och vill visa att jag är långt ifrån utslagen.
När detta är avklarat kan jag födas på nytt och då jävlar blir det andra bullar av.
Ja, Ni ska ha det så bra därute i rymden. Vi kommer att snart höras igen
Lasse

Kommentarer

Postat av: Spanaren/Ann-Britt

Publicerad 2014-02-25 14:39:46

Så kul att höra av dig igen! Har tänkt extra mycket på dig de sista dagarna och undrat hur du mår. Nu fick jag ett svar. Lycka till med att du får må relativt bra under denna behandling. Osis med den nya läkaren men du får väl lära upp henne ;.)
/kram

Postat av: lasse

Publicerad 2014-02-25 15:34:15

Hej,
Ja, det är irreterande att läkare är så okunniga Blir mer och mer övertygad om att hela sjukvården är upphängd
av aktieägarna i läkemedelsfabr.
Får försöka att göra någon annan variant. Patienterna dör oavbrutet av
Cycostatikan

Postat av: Spanaren/Ann-Britt

Publicerad 2014-03-11 20:03:23

Hur går det för dig med allt vännen? /kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela