lassebloggen.blogg.se

Ny medicin - Nya förhoppningar

Publicerad 2015-02-24 20:02:49 i Allmänt,

Det har gått 1 år nu snart, sedan jag låg inlagd och trodde det skulle gå
åt helvete, men jag repade mig mot alla odds.
Enligt läkarna så gällde det 1 år att hoppas på. Det innebär att jag
skulle dö om en vecka. Men jag lever än och mår jävligt bra
 
Har just käkat ungnstekt falukorv och Wokgrönsaker från Veitnam
och nu fick jag ett infall att jag skulle skriva några rader
 
Det var omkring jul o Nyår jag fick för mig att köpa en domän och
göra en liten hemsida. Jag tänkte; när jag ändå inte dör nån gång
kan jag lika gärna trixa lite grann med en hemsida
Var inte det lättaste att hitta 1 namn; det blev
www.applepie-swe.com
 
Den medicin jag får nu är en slags proteinhämmare, meningen
är att den ska blockera cancercellerna så dom inte får någon näring
och på det sättet hållas i chack . Medicinen är egentligen till för
dom som har njurcancer, men den ges också till andra hopplösa fall
som mig. Den här medicinen är så att säga sista chansen. Nåväl, det
är inte mitt problem. Läkarvetenskapen får väl greja bäst dom vill
 
Biverkningarna är mycket jävliga, vissa kan få svullen hjärna och då
är det kört, vet inte vad jag har lagt måttbandet, annars hade jag väl kunna
mätt hjärnkontoret. En annan biverkning kallas för lillstroke, men dom
vanligaste biverkningarna är liite högt blodtryck och en kollosal  trötthet
 
Häromdagen googlade jag på nätet och kom in på dödsbon och vad som
hände efter döden, det fanns hur många erbjudanden som helst, det ena
erbjudandet flottare än det andra, ja skitsamma..
 
Tänkte för mig själv att om jag hade pengar skulle jag beställa en staty
av mig själv, håller just på och tänker ut vad det ska stå på den , skulle
kunna vara "vandra vidare - se dig inte om för fan - blicka framåt
Ja ja; alltid skulle det väl reta nån
Kram på Er alla så länge
Lars
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Spanaren

Publicerad 2015-02-25 11:24:21

Vad jag har tänkt på dig och undrat ;.)
Bra att allt testas och jag hoppas att du slipper undan med hemska biverkningar.

Jag om någon tror på livet efter detta.

Läser mycket om detta med att de som redan har gått över tar kontakt med oss osv.

Det har gått program på TV Fakta om människor som har dött men som har räddats tillbaka. Mycket intressant att höra om deras likvärdiga berättelser oavsett tro och dylikt. Har du tur så går det repriser av det än?!?!

Alla pratar om ljuset som möter oss när det är dags ;.)

Jag är verkligen glad över att få höra av dig igen och du har varit så saknad att jag efterlyste dig i kapitel1. Men ingen visste något!

På återseende fina vän/ kram



Postat av: Spanaren

Publicerad 2015-02-25 11:25:26

Ps Vill inte tipsa dig om några böcker om detta för jag tror man hittar rätt bok till rätt tillfälle

Svar: Hej,har höjt dosen till 600 mg, allt flyter på utan allvarliga biverkningar
maxdosen är 800 mg
lars erik larsson

Postat av: Lars

Publicerad 2015-02-25 15:21:30

Livet går vidare trots allt
ha det fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela