lassebloggen.blogg.se

Luffarn stal nyckeln..

Publicerad 2015-03-12 17:33:56 i Allmänt,

I går var jag till familjeläkarn och tog blodtrycket. Det var som hos en
Idrottsman, helt okej. Har höjt dosen på min medecin
Inga speciella biverkningar. Behöver inget morfin. Tar hellre en
dubbel whisky, gärna två
 
Jag har förstått att många läser min blogg. Även gamarna som går
och väntar på min hädanfärd och kan gå in i min lägenhet och roffa
åt sig. Häpnadsväckande att  det finns folk som tror att det är så enkelt
att tjäna pengar genom att stjäla. Jag undrar hur många nycklar den där
luffarn har i sin ägo. En intressant grupp för honom är väl äldre virriga
tanter med guld i byrålådorna. Och helst utan anhöriga som inte kan
hålla reda på vilka klenoder som finns
Men som tur är så har jag inte hjärncancer, kan mycket väl ta reda på
mig själv
 
Min första åtgärd var att hyra ett bankfack. I det finns alla anvisningar
som skall vidtagas efter min död. Det är bara för polisen att hämta
vederbörande, bevisen finns där i mitt kära fack
Och för säkerhets skull har jag hjälpt denna  skenheliga idiot att
deklarera sina inkomster  noggrant och för omväxliings skull är det jag
i egen hög person som undertecknar deklarationen. Det där med
Heder och samvete, det får luffarn stå för själv
 
Ja, det var det hele för den här gången, ha det bra i vårsolen
Hälsningar från mannen som visste för mycket
Ännu en rapport till ända
ha det fint alla därute
Lasse
 
 

Kommentarer

Postat av: Spanaren

Publicerad 2015-03-31 11:45:36

Älskar din galghumor *tumme upp*
Bra att du har så fina värden och att du tutar i dig en wirre-pirre då och då ;.)
Glad Påsk fina skrivarvän/ kram

Ps Skriver du något nu för tiden ... du pratade om en bok och ...

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-31 12:57:37

hej,
Har väl inte blivit så mycket skriva
på senaste tiden
Men det ser ut som att behandlingen
fungerar ganska bra, alla prover är bra. Och inga allvarliga biverkningar
Om allt går bra kanske jag sätter igång att skriva igen, har en del material och många idéer
Glad Påsk
Lasse

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

lars erik larsson

bor i Västerås mitt yrke golvläggare skriver - böcker på gång

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela